Több mint 170 hallgató, hét márka és egy teljes napnyi kreatív kihívás: címszavakban ez volt a Metropolitan Egyetem influenszermarketingre fókuszáló eseménye, az Influmarketing Challenge Day 2025. Az egész napos program célja nemcsak az volt, hogy a hallgatók éles helyzetben mérjék össze tudásukat, hanem az is, hogy a felsőoktatás gyakorlati példákon keresztül is közelebb kerüljön a marketingkommunikációs iparághoz.
A versenyen résztvevő csapatok neves partnermárkák – a Dreher 24, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság, a SPAR Régiók Kincsei és SPAR Borok, a Hell Energy, a DPD, a Rossmann és a Bookline – valós marketingkommunikációs kihívásaira készítettek social media tartalmakat.

A versenyzők 3–6 fős csapatokban dolgoztak, egy-egy márka képviselőjével együttműködve. A márkák saját installációkkal, termékmintákkal és mentorálással is segítették a diákokat a tartalomgyártás során. A hallgatók TikTok videókban, Instagram posztokban és storykban mutathatták meg kreativitásukat, az elkészült anyagokat pedig a METU oktatóiból és az együttműködő partnerek szakembereiből álló szakmai zsűri értékelte.
A nap második felében kerekasztal-beszélgetés zajlott a meghívott iparági szakemberekkel. Tollas Attila (SPAR, regionális beszerzési csoportvezető), Buza Laura (Rossmann, marketing kampány menedzser), Sápi Márton (Star Network értékesítési igazgató), Horváth Tímea (Hell, digitális marketing menedzser) és Székely Gigi (Star Network, TikTok specialista, influenszer) betekintést adtak az influenszermarketing valós működésébe, kihívásaiba és várható jövőjébe, így a résztvevő hallgatók első kézből kaphattak információt arról, milyen készségekre lesz szükségük, ha a jövőben influenszertartalmat szeretnének készíteni.
A SPAR érdekes feladat elé állította a diákokat: a Régiók Kincsei program népszerűsítése és vonzóvá tétele a fiatalabb korosztály számára, és hogyan lehet figyelemfelkeltő, kreatív tartalommal tartalommal kommunikálni a programban részt vevő, gyakran kézműves, gasztronómiai hagyományokkal rendelkező termékeit az újabb generációnak. A diákok saját stílusban, friss ötletekkel dolgozták fel a briefeket, amelyek a SPAR-tól kapott visszajelzések szerint vizuálisan profik, stratégiailag átgondoltak és hatásosak voltak.
Az esemény ötletgazdája, Dr. Dér Cs. Dezső, a Marketing és Kommunikációtudományi Intézet vezetője hangsúlyozta: „Egyre nagyobb eltérés mutatkozik az egyetemi tananyag és a szakmai elvárások között. A METU folyamatosan azon dolgozik, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot.”
Az Influmarketing Challenge Day rávilágított arra, hogy a marketingoktatásból nem maradhat ki a gyakorlati tapasztalat és élményalapú tanulás sem. Ez a verseny nem csupán a hallgatók szakmai fejlődését támogatta, hanem valódi kapcsolódási pontot teremtett az egyetemi képzés és a piacvezető márkák között – így biztosítva az utánpótlás-nevelés új, hatékony irányát.